Maciej Sarnot

Kierownik Sprzedaży Streamsoft Verto

Sprawna współpraca firmy z jej otoczeniem biznesowym to klucz do optymalizacji wielu procesów. Przeczytaj i poznaj konkretne korzyści!

ERP jest narzędziem działającym w ramach jednej współdzielonej bazy danych. Daje to spójny i bieżący dostęp do informacji w całej firmie.  Ale na efektywne działania biznesu wpływa też jakościowa integracja np. z bankami, operatorami e-płatności, systemami firm kurierskich czy dostawcami.

Skuteczna współpraca z otoczeniem pozwala zachować spójność procesów biznesowych i odciąża „front” sklepu od wykonywania czynności przynależnych do procesów w back-office.

Dlaczego integracje systemu ERP są ważne?

Poprawne działanie integracji sprzyja spójnej  komunikacji z otoczeniem firmy i  gwarantuje pełną kontrolę nad całą sprzedażą, będąc tym samym ważnym czynnikiem wpływającym na wysoką jakość obsługi klienta i szybką realizację zamówień.

Dzięki automatyzacji, które oferują integracje, operacje są mniej obciążone ryzykiem błędu i mogą być wykonywane z większą dokładnością. Poznaj konkretne przykłady!

Integracja z systemami sprzedażowymi

Współpraca systemu ERP z e- commerce gwarantuje szybszy przebieg procesów sprzedażowych i odciążą e – sklep, dzięki sprawnemu przekazywaniu danych o produktach, cenach, stanach magazynowych i ogólnie umożliwiając szybką aktualizację danych w twoim sklepie internetowym.

Dlaczego to ważne? Bo powolny  front – end, obciążony dużą liczbą czynności, wpływa niekorzystnie na user experience. Klient przebywający na stronie, który z trudem dodaje produkt do koszyka, może łatwo zrezygnować z zakupu i szybko opuścić stronę.

Optymalizacja sklepu internetowego jest możliwa dzięki przejęciu części procesów biznesowych przez system ERP, zapewniając  tym samym szybkie działanie na froncie sklepu. Dodatkowo sprawia, że klient nie rezygnuje z zakupu pod wpływem irytacji, wywołanej wolną reakcją domeny.

Integracja z platformami aukcyjnymi

Zapewnia  sprawne procesowanie, aktualizowanie i obsługę zamówień z ofert, aukcji i multiaukcji. Dzięki integracji pracownicy firmy nie muszą  ręcznie obsługiwać zamówień na każdym z marketplace’ów, co wydłuża czas realizacji i jest obarczone dużym ryzykiem błędu.  Poza tym taka współpraca sprawia, że oferty i stany magazynowe są spójne, ponieważ system ERP aktualizuje dane o dostępności automatycznie na każdej platformie.

Integracja z bankowością i systemami płatności elektronicznej

Gwarantują zautomatyzowaną wymianę danych pomiędzy firmą a zewnętrznymi systemami finansowymi (np. systemy bankowe czy e-payments).  Umożliwiają  szybszą reakcję na płatności klientów, np. dzięki automatycznym procesom pobierania informacji i parowania płatności z zamówieniami.

Automatyzacja zmniejsza również ilość pomyłek przy rozliczaniu wpłat i pozwala operatorom rezygnować ze zbędnych czynności i skupić się na obsłudze tzw. wyjątków (czyli takich transakcji, które z jakichś powodów się nie sparowały).

Z kolei dla klientów integracja oznacza szybsze rozpoczęcie kompletowania zamówienia czy w przypadku zwrotu – otrzymanie środków pieniężnych.

Integracja z systemami kurierskimi

Dzięki  integracji szybciej obsłużysz zamówienia, wygenerujesz etykiety transportowe i będziesz mógł śledzić status wysyłek. Wymiana danych pomiędzy ERP a platformami kurierskimi umożliwia firmie informowanie jej klientów o aktualnym statusie przesyłki. Dzięki temu ich doświadczenia zakupowe są lepsze.

Jaki zakres integracji powinien oferować twojej firmie system ERP?

Wszystko zależy od potrzeb firmy. Przedsiębiorstwom silniej uzależnionym od usług zewnętrznych, zaleca się korzystanie z większej ilości integracji. Niemniej warto, aby użytkowany przez firmę system ERP oferował zestaw chociaż tych najpopularniejszych.

Z drugiej strony możliwość wzrostu biznesu w przyszłości,  np. w wyniku zwiększenia sprzedaży, może wymóc na firmie konieczność systematyzacji współpracy z otoczeniem i odciążenia frontu, który w  bardziej  dynamicznych realiach, będzie procesował zamówienia spływające z wielu nowych  źródeł. Dlatego dobrze, aby system ERP był elastyczny i miał  możliwość  szerokiej współpracy z otoczeniem. Tak, żeby w przyszłości skutecznie zaspokoić nowe potrzeby wzrastającego biznesu.

Streamsoft Verto – system o najszerszym zakresie gotowych integracji na rynku

Dzięki wykorzystaniu technologii Web Services system ERP Streamsoft Verto posiada najszerszy na rynku zakres gotowych integracji, w tym te najbardziej kluczowe i popularne. Integracje dostarczane są w standardzie systemu i pozwalają na szeroką współpracę z otoczeniem firmy.

Jak to wygląda w praktyce?

  • Współpraca z szeregiem najpopularniejszych sklepów internetowych, w tym np. Magento, IdoSell, Shoper, AtomStore, czy Merce. Poza tym możliwa jest dowolna integracja – z praktycznie każdym systemem sprzedażowym, która polega na pobieraniu danych o produktach, cenach, stanach magazynowych i innych niezbędnych informacji o asortymencie sklepu. Warto zaznaczyć, że integracja jest dwukierunkowa i umożliwia również skuteczny transfer zamówień i danych koniecznych do ich realizacji z systemów sprzedażowych bezpośrednio do bazy ERP.
  • Integracja z najpopularniejszymi markeplace’ami, m.in. platformą Amazon, Ebay czy Allegro. Pozwala procesować zamówienia, aktualizować zmiany w ramach wystawionych ofert, aukcji czy multiaukcji.  Oznacza to, że możesz skupić w jednym narzędziu np. dane o stanach magazynowych, dostępności towaru, cennikach, danych o klientach czy zamówieniach, które pochodzą ze wszystkich platform sprzedażowych, w których oferujesz swoje produkty.
  • Współpraca praktycznie ze wszystkimi bankami. System integruje się z bankowością poprzez XML lub WebService. W ramach tej współpracy narzędzie oferuje import wyciągów bankowych, parowanie wpłat z zamówieniami, eksport przelewów oraz rozliczanie wpłat użytkowników sklepu.
  • Współpraca z szerokim katalogiem systemów płatności: PayU, PayPal, Przelewy24, Tpay czy Klarna. Narzędzie pobiera metodę oraz identyfikator płatności, który skutecznie łączy z zamówieniami klientów. Poza tym uwzględnia również weryfikację płatności oraz sprawnie je rozlicza.
  • Integracja z prawie 60 różnymi przewoźnikami, w tym: DHL, DPD, Inpost Kurier i Paczkomaty, GLS itd. Rozwiązanie pozwala pobierać i drukować list przewozowy, śledzić statusy przesyłek oraz w przypadku wysyłek „za pobraniem”, przenosić informację o wartości pobrania na list przewozowy. Post factum system również dokona rozliczenia takich wysyłek dzięki integracji raportów pobrań kurierskich.
  • Integracja z systemami dostawców zagranicznych oraz krajowych, która zachodzi na poziomie wysyłania i rejestrowania zamówienia oraz udostępniania informacji o stanach magazynowych, dokumentach magazynowych i rozliczeniowych. Współpraca może odbywać się automatycznie za pośrednictwem standardu EDI, szyny integracyjnej czy przez Webservices.